Com arribar-hi

L’avenc es troba a la Comarca del Solsonès (Lleida). Terme municipal d’ Odèn i pròxima a l’ Entitat Municipal Descentralitzada de Canalda.

Des de Coll de Jou cal agafar la carretera L-401 que surt cap a l’oest en direcció a Cambrils. Desprès de 7 km (en el Km 34,1)  i després d’haver deixat, a l’esquerra, la desviació que va al poblet de Canalda, s’ha de prendre una pista que baixa a l’esquerra en direcció als masos de Cavallera Baixa i Cavallera Alta. Aquest últim és molt visible per les grans xarxes de cria de rapinyaires per l’exportació de l’empresa Roc Falcon.

Abans d’arribar a les cases es troba a la dreta una bassa d’aigua. De l’esquerra parteix una pista, en mal estat i prohibida al trànsit,  que fa baixada en direcció al Clot d’Esplugapalla.  Es tracta del Camí Ral de Baix, una branca de l’antic camí ral d’Oliana (Alt Urgell) a la Vall de Lord que, a l’arribar  a Cavallera, es bifurca i un dels trams (Camí Ral de Baix) va directament a Canalda. Si be hi ha una cadena i un cartell que diu “Propietat Privada” no afecta el trajecte per anar a l’avenc. Es tracta d’un camí públic i, per tant, lliure de pas per a tothom.

Desprès d’una curta caminada per aquest camí Ral, trobem un trencall, a la dreta, que ens deixa en una petita esplanada ben visible per un cartell de càmera de videovigilància i un plafó amb informació errònia sobre l’avenc. A l’esquerra, surt una canal estreta que baixa amb forta inclinació uns 30 metres de desnivell i que porta a la boca de la cavitat.

Coordenades UTM (Datum: ED 50)